דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אקספנג נחתה בישראל. המטרה: תחרות בטסלה

Getting your Trinity Audio player ready...

בהתאם לתוכנית המקורית, מותג אקספנג (Xpeng) הסיני נוחת בישראל לקראת תחילת פעילות ועושה זאת עם שני דגמים, סדאן גדולה בשם P7 וקרוסאובר גדול - G9. הדגמים נחתו אתמול (יום ד') בנמל אילת, לקראת השקה שנדחתה בינתיים לתאריך לא ידוע בשל המלחמה.

מי את: אקספנג שהוקמה ב-2014 נחשבת, יחד עם NIO, לאחת מהמתקדמות בתעשיית הרכב שם. מקימיה הם בכירים לשעבר ביצרנית מוצרי האלקטרוניקה שיואמי ויצרנית הרכב GAC, הכסף מגיע בין היתר מעליבאבא, פוקסקון והיא נסחרת בבורסה בניו יורק ובהונג קונג.

מכוניות ראשונות ירדו מפס הייצר ב-2018 ותחילת השיווק באירופה התבצעה ב-2021 בשוקי חשמל חלוציים כמו נורבגיה, דנמרק, שוודיה והולנד, ובאמצע שנה זו הצטרפו גם גרמניה, צרפת ובריטניה. לישראל היא מגיעה כעת באמצעות היבואנית פריסבי (לשעבר קרסו), עם תכנון לפריסה ארצית הכוללת חמש נקודות מכירה - לרבות אולמות תצוגה וחנויות פופ-אפ.

P7 היא משפחתית גדולה עם דלתות מספריים הצפויה להתחרות בטסלה מודל 3 וביונדאי איוניק 6 שכבר משווקות כאן, כמו גם ב-NIO ET5 ו-BYD סיל שצפויות להתחיל פעילות בישראל בקרוב. המחיר עדיין לא נמסר אבל צפוי להיות דומה לזה של טסלה מודל 3 LR, הנמכרת כעת סביב 240 אלף שקלים.

הממדים החיצוניים גדולים במעט מאלה של טסלה מודל 3, אם כי אין תא מטען קדמי והנפח הכללי קטן יותר. כמו טסלה, גם כאן נמצא רמה גבוהה של טכנולוגיה כשאקספנג טוענת למוכנות אוטונומית ברמה 3. הגימיק הבולט ביותר במכנית נוגע לדלתות המספריים שמוצעות בגרסה הבכירה גם אצלנו. לפני ימים אחדים פרסם ארגון EuroNCAP ש-P7 זכתה בציון המרבי - חמישה כוכבי בטיחות.

P7 תוצע בישראל עם סוללת 81 קוט"ש ואפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה: אחורית עם 276 כ"ס ו-6.7 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש וטווח של 586 ק"מ, או עם צמד מנועים המפיקים 473 כ"ס ו-4.1 שניות במיאוץ הקלאסי וטווח של 505 ק"מ. לשתיהן טעינה מהירה (175 קילוואט) ומילוי ל-80% בתוך כחצי שעה.

 G9 הוא רכב פנאי עם טעינה אולטרה מהירה. הממדים גדולים, בין טסלה מודל Y למודל X, והאבזור עשיר וכולל מיתלי אוויר אדפטיביים ויכולות אוטונומיות גבוהות. המחיר צפוי להיות גבוה מ-300 אלף שקלים.

גם הוא יוצע בשתי גרסאות: הנעה אחורית עם 313 כ"ס או כפולה עם 552 כ"ס המאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד. סוללה בקיבולת 94 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של בין 520 ל-570 ק"מ בהתאם לגרסה.

מערכת חשמל במתח גבוה (800 וולט) מאפשרת טעינה אולטרה-מהירה (300 קילוואט), דגם ראשון מסין להציע זאת, ומילוי ל80% ב-20 דקות. גרסת ההנעה האחורית מוצעת גם עם סוללת 75 קוט"ש וטווח נסיעה של 460 ק"מ, אך עוד לא ברור האם תשווק כאן. ארגון Euro NCAP העניק לדגם ציון של חמישה כוכבי בטיחות.

 מה אנחנו חושבים: אקספנג רואה עצמה כחברת טכנולוגיה ולא יצרנית רכב קלאסית, ולראיה מפתחת "מכונית מעופפת" בשם eVtol. בנוסף, ולהבדיל מיצרניות סיניות אחרות שמתיימרות להציף את השוק בחשמליות עממיות, אקספנג מנסה לקרוץ לתת הקטגוריה שמעל - סמי-יוקרה - במשימה שבינתיים אף מותג סיני לא הצליח לעשות.

בינתיים הקטגוריה יחסית ריקה עם מעט מאוד מתחרות, כך שנצטרך לראות עד כמה היא תצליח לייצר אופוזיציה לאודי, ב.מ.וו ומרצדס היקרות והיוקרתיות יותר.

מצד שני צריך לזכור שבקנה נמצאים דגמים נוספים עם יכולת נגיסה גדולה יותר על השוק. G6 למשל הוא קרוסאובר שמתחרה בטסלה מודל Y ובסין הוא להיט מכירות. בינתיים אין לו תקינה אירופאית אבל זה צפוי להשתנות.

בנוסף, בשנה הבאה תשיק אקספנג מותג חשמליות חדש המכונה מונה (MONA) אשר מיועד להתחרות בדגמים עממיים יותר. כאן פוטנציאל הנגיסה גדול משמעותית.

למאמר זה התפרסמו 60 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה