דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המדינה לא מעוניינת? רעננה תפעיל עצמאית תחב"צ בשבת

Getting your Trinity Audio player ready...

רעננה צפויה להצטרף למיזם ״נעים בסופ״ש״ ותהפעיל קווי תחבורה ציבורית בסופי שבוע, עוד השנה. זאת, במסגרת הסכם קואליציוני עליו חתמה אתמול (רביעי) סיעת ״הרוב הדמוקרטי״ בהובלת חוזה חדש, מול ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא. יש להזכיר כי ההסכם נדרש לאישור מועצת העיר טרם ייכנס לתוקף באופן רשמי.

תחבורה ציבורית בשבת

לאחר אישורו הצפוי של ההסכם תצטרף רעננה למיזם שיצא לדרכו לפני כחמש שנים, ומפעיל כיום מערך היסעים חינמי בסופי שבוע ב-12 רשויות ברחבי הארץ: גבעתיים, הוד השרון, כפר סבא, מבשרת ציון, מודיעין-מכבים-רעות, נס ציונה, קריית אונו, רמת השרון, שוהם ותל אביב-יפו.

לדברי נעים בסופ"ש, המיזם מפעיל כיום 13 קווים (717-705) העוברים ב-636 תחנות ולאורך 300 ק״מ. השירות פועל בימי שישי, מהשעה 16:30 עד 01:00, ובשבת מהשעה 09:30 ועד 19:00.

אם לא המדינה, הרשויות

ברקע המאבק סביב הפעלת תחבורה ציבורית בשבת עדיין נמצא בלב השיח הפוליטי והציבורי בישראל. שרת התחבורה, מירי רגב, הצהירה עם פתיחת הרכבת הקלה בגוש דן לפני פחות משנה, כי ״נשמור על הסטטוס-קוו שלנו כמידה יהודית, גם ברכבת הקלה״.

למעשה, למעט חיפה - בה פועלים כיום קווי אוטובוס וקו מטרונית בצורה רשמית בשבת – אילת ואזורים בעלי ריכוז אוכלוסייה ערבית גדולה, התניידות במהלך סוף השבוע בישראל היא פריבילגיה ששמורה לבעלי רכבים פרטיים בלבד.

בשנים האחרונות הצטרפו כמוזכר רשויות שונות למיזם שנועד להחליף את המדינה במתן שירותי הסעות המונים במהלך סוף השבוע, על חשבון תקציב העיריות. במקביל, ברמת גן מפעילים את ״סבבוס״ – קווי תחבורה ציבורית שנעים במסלולים מעגליים לתל אביב במהלך הסופ״ש. בהרצליה יש קווי חוף לתל אביב וברחובות מפעילים את ״שבוס״ לראשון לציון.

יחד עם זאת, בתחבורה ציבורית יש חשיבות גדולה במה שמכונה ״רציפות תחבורתית״. לכן, שירותי ״נעים בסופ״ש״ המחברים מספר גדול של ערים, ולא רק מפעילות קווים לאזורים ספציפיים או במסלולים מעגליים בלבד, יש יתרון גדול עבור הציבור הרחב שאינו שומר שבת, והם מאפשרים התניידות נוחה יותר.

למאמר זה התפרסמו 32 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה