דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לנסוע ברכב בלי נהג? רק אחוז זעום בציבור מוכן לזה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • 91% מהאזרחים בארה"ב לא סומכים על רכב אוטונומי
  • במפתיע, החששות דווקא גדלים עם הזמן
  • בכל זאת, כולם מעוניינים בטכנולוגיה ועזריה 
רכב אוטונומי

ברקס לקדמה: בניגוד להבטחות עבר, ההבטחה לרכב אוטונומי של ממש, כזה שננהג ללא עזרת נהג או אפילו ללא נוכחותו של כזה, עוד רחוקה ממימוש. אבל יתכן וטוב שכך. על-פי סקר שערך לאחרונה ארגון AAA (ר"ת ארגון המכוניות האמריקאי), לא פחות מ-91% מהאזרחים בארה"ב לא סומכים על היכולות ומידת הבטיחות שמציע רכב אוטונומי.

כשני שלישים מהמשתתפים (66%) חוששים ממש, רבע (25%) רק לא בטוחים ביכולות הרכב האוטונומי, ו-9% בלבד סומכים על הרכב האוטונומי.

לא ברור אם נתון האמון הנמוך נובע מההאטה במיזם הרכב האוטונומי של GM בארה"ב. הסקר אמנם נערך בינואר האחרון ואחרי ההודעה על הקפאת התוכנית האוטונומית של GM, אבל חברות אחרות ממשיכות לפעול בעניין ובראשן גוגל. בנוסף, תוצאות הסקר השנה דומות לאלה שהושגו בשנה שעברה (אז 68% הציגו חשש, 23% חוסר ביטחון ו-9%  אמון).

במבט רחב יותר ניתן לזהות כי השנתיים האחרונות מציגות דעיכה כללית בתחושת הקבלה של הרכב האוטונומי בציבור. בשנים 2021 ו-2022 רק 54% ו-55% מהנשאלים הביעו חשש, ו-32% ו-30%  חוסר ביטחון. זה הותיר אחוז גבוה בהרבה של כאלה שסכמו על יכולת הרכב האוטונומי (14% ו-15% בהתאמה), אך כיום כבר לא.

נביה מיניבוס אוטונומי

לא אוטונומי, כן בטיחות: אז 91% מהנשאלים השנה הביעו חשש כלשהו מרכב אוטונומי מלא, אבל מרביתם עדיין היה רוצה שהטכנולוגיה תעזור לשמור על ביטחונם. בשאלה שנגעה לרכישת הרכב הבא שלהם, בקרב הנשאלים שקודם הציגו חשש כלשהו, 59% אמרו שכן ירצו בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, 57% ירצו בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים, 56% ירצו תיקון סטיה מנתיב, 48% בקרת שיוט אדפטיבית, 42% מערכות סיוע אקטיביות אחרות.

מה אנחנו חושבים: העתיד האוטונומי עוד רחוק ממה שהעריכו תחילה, ואפילו ענקיות כמו אפל החליטו לחשב מסלול מחדש ובשלב זה לדחות למועד לא ידוע את התוכניות האוטונומיות שלה. אבל הטכנולוגיה ממשיכה להתקדם ועד שתוצג פריצת הדרך רובנו נרצה (כך גם עולה מהסקר הזה) עוד מערכות בטיחות שיבטיחו שנגיע הביתה בשלום.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה