דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שלום בנזין, להתראות קופה, נמתין לחשמל – לקסוס תפסיק לשווק LC

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • לקסוס מספיקה לשווק את ה-LC
  • הסיבה: תקנות זיהום אוויר מחמירות 
  • מחליפה חשמלית? רק בעתיד

קו הסיום: לקסוס תפסיק לשווק בקרוב את ה-LC, ספינת דגל הספורטיבית של המותג היפני. הסיבה לכך היא תקנות זיהום אוויר מחמירות באירופה בהן היא לא יכולה לעמוד. ולכן, גם אצלנו יופסק השיווק. בצפון אמריקה היא תמשיך להמכר, אך היבואנית לא צפויה לנצל זאת בדומה למהלך שביצעה עם ה-IS וה-LX.

בנזין טהור: ה-LC הוצגה לראשונה ב-2016, בתחילה בגרסת קופה ושלוש שנים לאחר מכן גם כקבריולה עם גג נפתח. עם עיצוב מרהיב שנחשף בקונספט התצוגה מ-2012, תוצאה של שיתוף פעולה בין הסטודיו של היצרנית בקליפורניה לזה שביפן.

ה-LC הייתה ממכוניות הספורט האחרונות עם מנוע V8 אטמוספרי (לא מוגדש) ענק בנפח 5.0 ליטר, עם 464 כ"ס, הנעה אחורית ותיבת עשרה הילוכים אוטומטית. בקופה שילבה לקסוס גם מערכות מכאניות כסיוע ליכולת דינמית משובחת כמו דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (טורסן), היגוי אחורי אקטיבי ואפילו גג עשוי קרבון להפחתת משקל והורדת מרכז הכובד.

גרסת הקופה שווקה גם עם מערכת הנעה היברידית, המשלבת בין מנוע V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר (299 כ"ס) למנוע חשמלי (179 כ"ס) ו-359 כ"ס בסך הכל, אך זו לא זכתה להצלחה רבה.

מה אנחנו חושבים: אולם התצוגה של לקסוס סובל מהיצע דגמים תכליתיים אך לא מסעירים, וה-LC הייתה משב רוח רענן של מכונת חשק אמיתית. עם עיצוב מרהיב שנראה עדכני גם היום, מנוע בנזין מרשים (עם פס קול פנטסטי) ויכולת דינמית והנאה מנהיגה שלא נפלו ממתחרות אירופאית.

ייקח עוד זמן עד שלקסוס תציב באולם התצוגה שלה יורשת חשמלית, שספק אם תוכל להשתוות במדד הרגש. אנחנו כבר מתגעגעים לרעם הבלתי נשכח של ה-V8.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה