דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עכשיו מול טסלה - אורה 07 נחתה כאן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-07 תתמודד בקטגוריית חשמליות סדאן
  • הביצועים וטווח הנסיעה צנועים מהמתחרות
  • המחיר מתחיל ב-200 אלף שקל

למרכז הזירה: ה-07 (כונתה בעבר נקסט קאט) היא חשמלית שניה באולם התצוגה של אורה, שתנסה להתתמודד מול מתחרות כמו טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, אקספנג P7 ו-BYD סיל. בשונה מהן היא לא מבוססת על פלטפורמה ייעודית, אלא על בסיס מוסב (Lemon) המשמש גם דגמי בנזין והיברידיים-נטענים של גרייטוול. תג המחיר מתחיל ב-200 אלף שקל, נמוך במעט מהמתחרות הישירות.

בהשוואה למודל 3 היא ארוכה ב-5 ס"מ (487 ס"מ), רחבה בסנטימטר (186 ס"מ) גבוהה ב-6 ס"מ (150 ס"מ), אבל עם בסיס גלגלים קצר ב-0.5 ס"מ (287 ס"מ). תא המטען צנוע משמעותית (333 ליטר, 261 ליטר פחות) ובשונה ממרבית מתחרותיה, אין תא מטען מלפנים.

חשמל צנוע: בשלב ראשון הוא תשווק כאן רק בגרסת בסיס עם מנוע חשמלי בודד המפיק 204 כ"ס ומחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, בשונה ממרבית המתחרות בעלות תצורת הנעה אחורית עם הספקים גבוהים יותר. כיוצא מכך הביצועים פושרים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות, 1.9 שניות לאט יותר ממודל 3 ועם מהירות מרבית של 170 קמ"ש (31 קמ"ש פחות). בסין היא משווקת גם בגרסת הנעה כפולה (408 כ"ס) עם ביצועים טובים משמעותית, גרסה שעשויה להגיע אלינו בעתיד.

ה-07 תוצע עם אפשרות בחירה בין שני מארזי סוללה, 67 קוט"ש וטווח תיאורטי של 440 ק"מ או 86 קוט"ש עם 570 ק"מ (ב-225 אלף שקל). קצב הטעינה המהירה צנוע משמעותית מהמקובל בקטגוריה (85 קילוואט) ומאפשר מילוי מ-10%-80% ב-36 דקות לסוללה הקטנה וב-43 דקות לגדולה - זמן ארוך פי שניים מזה שיקח לאיוניק 6 להיטען.

השראה מפורשה: העיצוב החיצוני כולל חזית עם יחידות התאורה העגולות המזוהות עם אורה, אבל הצללית מזכירה קופה ארבע דלתות (ללא מסגרת חלונות) עם גלישה חדה מטה מאחור וספוילר המתרומם באופן חשמלי בהשראה לא מקרית מפורשה.

סביבת הנהג כוללת שלושה מסכים עגולים המדמים מראה של לוח מחוונים קלאסי, כאשר בין הנהג לנוסע ממוקמת קונסולה גבוהה עם מתגי הפעלה (בורר מצבי נהיגה ובקרת אקלים) ומסך מגע גדול ("12.3) בחלק העליון.

רשימת האבזור כוללת מצלמות חניה היקפיות, מושב נהג מתכוון חשמלית, חימום למושבים הקדמיים וחלון שמש, בעוד הגרסה עם הסוללה הגדולה מוסיפה אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים, חימום לאחוריים, תצוגת נתונים עלית ודלת תא מטען חשמלית.

מערכות הבטיחות כוללות בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אפדטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: עם ה-07 אורה תנסה להתמודד מול אריות הקטגוריה מאמריקה, קוריאה וגם אלו הסיניות מבית. אבל היא מציגה נחיתות מולם בתחומים רבים, החל בפלטפורמה מוסבת, בביצועים, בטווח הנסיעה וביכולת הטעינה.

יש לה יתרונות כמו תג מחיר נמוך במעט, ובעיקר עיצוב ייחודי ומרשים, הן מבחוץ והן מבפנים. עד כמה זה יצליח לשכנע לקוחות להעדיף אותה על פני המתחרות? ימים יגידו.

למאמר זה התפרסמו 35 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה