דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המתקפה של אקספנג נחשפת - 30 דגמים בשלוש שנים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מנכ"ל אקספנג חשף תוכניות סופר-שאפתניות
  • לא פחות מ-30 דגמים חדשים ומחודשים בשלוש שנים 
  • האמצעי: עוד תקציבי פיתוח, עובדים ושווקים חדשים
אקספנג

סין חוזרת לעבודה לאחר חגיגות ראש השנה במדינה, ואקספנג מזדרזת לצאת לדרך עם הודעה על תוכניות התרחבות מסיביות. על-פי התקשורת הסינית, במכתב פנימי של מנכ"ל החברה פורטו תוכניות לכ-30 דגמים חשמליים חדשים ומחודשים (מתיחות פנים) במהלך שלוש השנים הקרובות, כשהדגש הוא גישור פער הנגישות בין הדגמים הנוכחיים שנמכרים במחיר שבין 100-400 יואן (14-56 אלף דולר).

כרגע משווקת אקספנג חמישה דגמים שמתחילים ב-P5 סדאן קומפקטית ועד מיניוואן ענק X9 שנמצאים בשני קצות המחיר. כדי להגדיל את היצע הדגמים באופן כל כך משמעותי החברה מדברת על צירופם של 4,000 עובדים חדשים במהלך השנה הנוכחית והגדלת תקציב הפיתוח לשנה זו ב-40%.

אקספנג גם מתעתדת להתרחב לשווקים נוספים באירופה, אסיה, המזרח התיכון, אמריקה הלטינית ואוקיאנייה כולל דגמים עם הגה ימני. לפחות כרגע, צפון אמריקה לא נמצאת כלל בתוכניות.

אקספנג P7

מה אנחנו חושבים: נאמר זאת בזהירות המתבקשת. אקספנג - או כל יצרנית רכב אחרת - לא באמת יכולה להרחיב את מגוון הדגמים שהיא משווקת ב-30 תוך שלוש שנים. העומס על המערכות השונות, לרבות פסי הייצור במפעלים, מחלקות פיתוח ושיווק וניסוי או עיצוב לא יכולות לעמוד בקצב כזה. גם אם מדובר היה בטויוטה הענקית.

ולכן נדמה לנו שכדאי לתרגם את דבריו. מספר חד-ספרתי של דגמים חדשים עם מספר גרסאות לכל אחד מהם ומספר מתיחות פנים לדגמים הקיימים, נשמעת כמו תכנית ריאלית יותר, הגם שאף היא אינה צנועה כלל ועיקר. גם אם מצרפים לחשבון את מותג 'מונה' (MONA) לדגמים עממיים מבית אקספנג, שאמור להצטרף השנה ולהתחרות ב-BYD וג'ילי.

אבל, אקספנג היא סינית ואם למדנו משהו במהלך שלוש השנים האחרונות, בהן שטף נחשול מותגים סיניים את הכבישים, חובה לקחת ברצינות את יעדיה של אקספנג שרואה עצמה כחברת טכנולוגיה ולא יצרנית רכב קלאסית. במילים אחרות, החישוב שלנו ללא ספק הגיוני יותר מהמספר הדימיוני. מצד שני, המציאות הסינית עולה על כל דימיון.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה