מכונית המיני של פולקסווגן זוכה למנוע טורבו בנפח 1,000 סמ”ק עם 115 כ”ס. תהיה חזקה יותר מהדור הראשון של גולף GTI

מאת נועם ריין

נדמה שמאז ימיה של פיג’ו 106 בגרסאותיה הספורטיביות, לא פגשנו מכונית מיני עממית שפונה לחובבי נהיגה – זאת במידה ולא מחשיבים את אבארט 500 ואופל אדם S הסמי יוקרתיות. פולקסווגן אפ GTI, שנחשפה בימים אלו בגרסת טרום ייצור, אמורה להפוך את המכונית הכי קטנה של הקונצרן הגרמני לממתק של ממש.

את מנוע ה-1,000 סמ”ק הבסיסי של האפ הרגילה, מחליף בגרסת ה-GTI מנוע טורבו בנפח זהה – אותו אחד שמותקן גם בסיאט איביזה וסקודה אוקטביה. ההספק עומד על 115 כ”ס והמומנט מרשים עם 23.4 קג”מ. יחד עם תיבת הילוכים ידנית ומשקל עצמי לא נמוך של 997 ק”ג, מאיצה האפ GTI ל-100 קמ”ש בתוך 8.8 שניות, בדרך למהירות מרבית של 197 קמ”ש.

פולקסווגן מתגאה בכך שהאפ GTI חזקה יותר מהדור הראשון של הגולף GTI, שהוצג לפני 41 שנה: למרות שהגולף ההיא שקלה 810 ק”ג בלבד, היה לה מנוע עם 110 כ”ס שהאיץ אותה ל-100 קמ”ש בתוך 9 שניות.

כמו דגמים אחרים ממשפחת ה-GTI, גם לאפ הקטנה יש פס אדום לרוחב הגריל הקדמי, כיתובי GTI עם רקע אדום על הכנפיים, קליפרים אדומים בגלגלים וכמובן – ריפוד מושבים משובץ. עוד שינויים שנוספו בגרסה הזו הם גלגל הגה עם תיפורים באדום ותחתית קטומה, צביעה אדומה בחלקים נרחבים של תא הנוסעים ולוח שעונים בעיצוב שונה.

גם מתחת למעטה העיצוב בוצעו מספר שינויים, על מנת להפוך את האפ העירונית ל-GTI של ממש. המרכב הונמך ב-15 מ”מ, יחסי ההעברה של תיבת ההילוכים קוצרו, החישוקים הוגדלו ל-“17 ונוסף ספוילר אחורי “להצמדת הציר האחורי במהירויות גבוהות.

ואחרי כל זה, כדאי לשים כוכבית ולציין כי בשלב זה מדובר בדגם קונספט – שיהיה קרוב עד כדי זהות לגרסת הייצור, שתיחשף בתחילת 2018. מחברת צ’מפיון מוטורס המייבאת את דגמי פולקסווגן לישראל טרם נמסר מידע לגבי השיווק אצלנו.

חזרה לעמוד הקודם