דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i20 מודל 2024 - לא הסופר מיני שהכרתם

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי i20 לאחר מתיחת הפנים הגיעה לאולמות התצוגה והיא מביאה לא מעט בשורות בתחומים רבים. אבל, ובעיקר, היא מציעה עדיין תמורה טובה מאד ביחס לתקציב – בשוק שרק מתייקר. בין אם זה כרכב יחיד לרווקים או למשפחות צעירות, ובין אם כרכב שני למשפחות עם ילדים.

 

מה חדש?

נתחיל עם המראה שהפך מלוטש ומתוחכם יותר. יונדאי שינתה מעט את העיצוב של הפגושים, מלפנים ומאחור, והוסיפה חישוקי סגסוגת בקוטר 16 ו-17 אינץ' בעיצובים מעודכנים, מגרסת הפרסטיז' והלאה. מן החוץ נוספו פנסי LED ברמות האבזור הגבוהות וגם פנסי LED מאחור.

הממדים השימושיים של יונדאי i20 מרימים אותה לראש רשימת האופציות עבור לקוחות שמחפשים רכב שני למשפחה. בסיס הגלגלים הוא 258 ס"מ, מה שהעוזר ליצור חלל פנים מרווח גם מאחור. האורך הכללי עומד על 406.5 ס"מ ולתא המטען נפח של 352 ליטרים - ללא קיפול שורת המושבים השניה. נתון שלא נופל גם מדגמים משפחתיים. לצד מושב נהג נוח המתכוונן לגובה, ובקרת אקלים דיגיטלית (ברמות סופרים ו-סופרים-פלוס) מתקבלת חווית נסיעה נעימה מאד.

 

אבזור ובטיחות

גם הפנים מקבל עדכונים שמשדרגים את התחושה הטכנולוגית. תא הנוסעים כולל עתה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', שזמין מגרסת ה"סופרים". נוספו שקעיUSB-C  מודרניים, כאשר מסך המולטימדיה בגודל 8 אינץ' כולל קישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (למכשירים תומכים בתקן qi) ודרכו גם ניתן לשלוט במערכת השמע עם 6 רמקולים. עוד ברשימת האבזור, בהתאם לגרסאות השונות, תמצאו כניסה והתנעה ללא מפתח וגם שמשות פרטיות כהות לצד חיישני גשם ואורות. 

אחת הבשורות החשובות של יונדאי i20 המעודכנת היא השילוב של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית שלא היו בעבר. במסגרת העדכון הנוכחי נוספו מערכות חשובות כמו בלימת חירום בנסיעה לאחור, חבילת הבטיחות הבסיסית שודרגה עם בלימת חירום אוטונומית המזהה עתה גם רוכבי דו-גלגלי ואליה נוסף סייען לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה. ברמת האבזור הבכירות תקבלו גם מערכת בשם BCA – אשר תפקידה למנוע פגיעה (או להפחית השלכותיה) ברכב הנמצא מחוץ לשדה הראיה של הנהג – ומתערבת בנהיגה כדי לעשות זאת.

מערכות בטיחות נוספות כוללות בקרת שיוט או בקרת שיוט אדפטיבית – בהתאם לרמת הגימור – וגם 6 כריות אוויר, תיקון סטיה מנתיב, התרעה על תחילת הנסיעה של הרכב שלפניכם בפקק, התרעה על שכחת נוסע במושב האחורי וכמובן בקרת משיכה ויציבות, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוגני ISOFIX למושבי בטיחות לילדים.

 

כוח של טורבו

את מערכת ההנעה אתם מכירים היטב. זהו טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר המפיק 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ. מדובר בנתון מומנט שפעם היה ניתן לקבל במנועי 1.8 ליטר אטמוספריים. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. טבלת הביצועים מלמדת על תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.4 שניות וצריכת דלק שבין 16.9 ל-17.5 קמ"ל. נתון צריכה בהחלט מרשים המתקבל ללא סיוע חשמלי כלשהו.

 

יונדאי i20 – תראו אותה!

אחרי למעלה מעשור בשוק הישראלי, יונדאי i20 משפרת לא רק את המראה שלה, את חווית הנסיעה ואת המעטפת הבטיחותית של הדגם, אלא גם יכולה לשמש חלופה יעילה לרכב משפחתי שני - כזה שיכול לקחת את הילדים בצורה נוחה ומרווחת, מבלי להתפשר על הביצועים והעיצוב עבור ההורים. וכל זה במחיר שנמוך באופן דרמטי לעומת המכוניות המשפחתיות.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה