עיצוב, אבזור וסגנון

מבחוץ, האמארוק אינו נראה מיוחד – אבל הוא כן מצליח לשמור על קו מדויק שעובר בין אלגנטי-מודרני וכוחני. בפנים העיצוב ממשיך קו נעים, מודרני ואלגנטי, בעיקר יחסית לקבוצה המסוקסת, אבל העיצוב גם אינו מרגש במיוחד, אלא ענייני ופרקטי.

רמת הגימור של פולקסוואגן אמארוק כוללת 4 כריות אוויר בלבד, אבל יש בה גם בקרת אקלים, בקרת שיוט, חישוקים קלים, פנסי ערפל קדמיים, מראות צד חשמליות, מגן גחון קדמי ומערכת קול מקורית עם שליטה מההגה. בתוספת תשלום אפשר לקבל מגוון אביזרים ובהם נעילת דיפרנציאל, חיישני חניה, ריפודי עור וגם חבילות “רוק” ו”וויילד” שכוללות אבזור נוסף לארגז, מיגונים ומדרכים לצדי הרכב.

החומרים כאן עושים רושם של עמידים יחסית לקבוצה. איכות ההרכבה אינה אידיאלית ובאופן כללי תא הנוסעים אינו שופע באיכות.

 
feb-comp-vw-inside2
 

נוחות, שימושיות ומרווח

לעומת שאר חברי הקבוצה, באמארוק אפשר לכייל את ההגה גם בכיוון פנימה-החוצה, ולא רק מעלה-מטה. נוסף על כך, המושב מתכוונן באופן שמצליח להתאים באופן מדויק לנהג. רכות המושב אינה מספקת נוחות רבה, אבל כללית הבוחנים אהבו את מושב הפולקסוואגן.

המושבים האחוריים באמארוק אינם מרווחים במיוחד וגם מספקים תחושה מעט קלאסטרופובית. מעבר לזה, זווית המושב מחייבת את הנוסעים מאחור לשבת זקוף במקומם, דבר שפוגם בנוחות הנסיעה לאורך זמן.

מבחינת תאי אחסון – הנהג נהנה מתאים גדולים סביבו, אם כי תא הכפפות מגוחך. מעל מערכת הקול ישנו מעין מגש ייחודי ושימושי.

על הגה הטנדר של פולקסוואגן ישנם כפתורי שליטה על מערכת הקול וזה טוב, אבל מעבר לזה הנדסת האנוש אינה מושלמת: בקרת האקלים מוגשת באופן מבולגן וסביב הנהג עומס של כפתורים שמעט קשה לתפעל.

את נוחות הנסיעה של האמארוק רוב הבוחנים לא מאוד אהבו. חלקו הקדמי של הטנדר יודע לרסן היטב ולהיות – אפילו – מעט רך מדי. בו בזמן, מתליו האחוריים עשויים לבעוט בנוסעים. מעבר למצבי קיצון, רמת הנוחות די טובה. על הכביש המהיר הרכב קופצני במעט, אבל באופן כללי מרסן די כדי לאפשר נסיעה נעימה למרחקים גדולים. אפשר להניח שעם משקל גדול על הגב, האמארוק יהיה נוח יותר…

 

מנוע, ביצועים והתנהגות כביש

בחזית פולקסוואגן אמארוק פועם מנוע טורבו דיזל בנפח 2 ליטר בלבד, אבל הוא מייצר את הכוח הרב ביותר במבחן – 180 כ”ס. גם זמינות הכוח מצוינת, עם נתון מומנט רב במהירות מנוע נמוכה. פעולת המנוע המודרני הולמת את הציפיות – הוא חזק וגם נעים פעולה. תיבת ההילוכים שלצידו היא בת שמונה מהירויות (לעומת 4-6 בתחרות), וגם יודעת לפעול באופן חלק והרמוני עם המנוע.

לצד מערכת הכוח הטובה פועלת גם מערכת היגוי שהיתה מדויקת יותר מחברותיה, וגם סיפקה פה ושם הנאה ממלאכת הנהיגה. האמארוק גם מרגיש מאוזן ומאסיבי, דבר שהעניק ביטחון ושלווה בנסיעה בתנאי כביש מאתגרים.

צריכת הדלק של הטנדר לבית פולקסוואגן במהלך יום המבחן היתה מהטובות – 8.8 ק”מ לליטר סולר.

 

 

שטח ויכולת העמסה

דלת תא המטען של הפולקסוואגן גבוהה מאוד, ולא היתה מאסיבית ברמת הדלתות של ההיילקס וה-D מקס. נפחו של התא הוא אחד הגדולים במבחן וממדי הרצפה – איפשהו באמצע. כושר ההעמסה שלו מאפשר נשיאה של 885 קילוגרמים על הגב.

לאמארוק אין הילוך כוח ייעודי, אבל אפשר לקבל אותו עם נעילת דיפרנציאל. במעט מאוד מקרים במהלך יום המבחן הרגשנו חיסרון בפן הטכנולוגי הזה. מעבר לזה, האמארוק הרגיש בשטח עמיד ומאסיבי, וההיגוי המדויק סייע בתנועה בסביבה טכנית מאתגרת. לעומת זאת, הוא ידע גם להיות מעט קופצני מדי, בעיקר בנסיעת שבילים מהירה.

 

פתיח    איסוזו די מקס    טויוטה היילקס    מיצובישי האנטר    סאנגיונג אקטיון ספורטס    סיכום

 

חזרה לעמוד הקודם