אחרי כמה שנות היעדרות, סוזוקי ג’ימני מקבל מערכת בקרת יציבות וחוזר לשוק הישראלי. יהיה רכב השטח הזול בישראל

 

מאת: נועם ריין

 

לא ג’יפון, לא רכב פנאי, לא מיני SUV: סוזוקי ג’ימני הוא רכב שטח אמיתי לכל דבר ועניין, וכעת הוא חוזר לאולמות התצוגה של סוזוקי אחרי תקופת היעדרות ממושכת. הסיבה להיעדרותו היתה מערכת בקרת היציבות שחסרה מהמפרט, וכעת זו מצטרפת לאבזור התקני יחד עם חיישני לחץ אוויר בצמיגים ושתי כריות אוויר. עם זאת, הג’ימני עדיין לא אמור להיות רכב בטוח בצורה יוצאת דופן.

סוזוקי ג’ימני מצויד, כמו תמיד, במנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר, בהספק של 85 כ”ס. הביצועים פושרים, בלשון המעטה, עם תאוצה של 14.1 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש בגרסה הידנית, או 17.2 שניות בגרסה האוטומטית. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן, עומדת על 13.6 ק”מ לליטר בלבד בגרסה האוטומטית.

מבחינת יכולת השטח, סוזוקי ג’ימני נועד להתמודד עם רכבים קשוחים כמו ג’יפ רנגלר וסופה – ולשם כך הוא מצויד במרווח גחון של 19 ס”מ, הנעה כפולה, הילוך כוח ועוד. גרסת ה-Safari כוללת גם מיגון תחתון וצמיגי שטח.

ברשימת האבזור הסטנדרטי של הגרסה הידנית, שתשווק ברמת הגימור GLS, ניתן למצוא 2 כריות אוויר, רדיו דיסק מקורי, פנסי ערפל קדמיים וזהו בערך. גרסת ה-City האוטומטית כוללת בנוסף גם מערכת מולטימדיה, הגה מצופה עור, ידיות פנימיות בציפוי ניקל, ריפוד עשוי עור סינטטי וכיסוי גלגל חלופי בצבע הרכב.

 

המחירים:

סוזוקי ג’ימני ידני GLS – החל מ-99,990 שקל

סוזוקי ג’ימני אוטומטי City – החל מ-119,990 שקל

סוזוקי ג’ימני אוטומטי Safari – החל מ-124,990 שקל

 

חזרה לעמוד הקודם