דורות חדשים למכונית המנהלים ולאחותה בסגנון פנאי, יגיעו לישראל בחודשים הקרובים. ולמה בסובארו כל כך אוהבים את ה-XV?

 

מאת: אסף בר-שי

 

למרות שסגמנט המכוניות המשפחתיות הגדולות (“מכוניות המנהלים”) הולך ונשחק, בסובארו מתכוננים להשיק השנה בישראל דור חדש למתמודדת שלהם בתחום. כך הצהיר אורי להב, מנכ”ל קבוצת סמל”ת, במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ב’) ביפו. הגרסה האמריקאית של סובארו B4 החדשה נחשפה בתערוכת שיקאגו בחורף שעבר, תחת השם “סובארו לגאסי”. גרסתה האירופית צפויה להגיע לישראל בשם B4 המוכר במקומותינו. מועד ההגעה המשוער: הרבעון השני של 2015, כלומר, לפני הקיץ הקרוב.

סובארו B4 החדשה אינה חדשה מהיסוד, אלא מבוססת על פלטפורמת הדור הקודם. כך בסיס הגלגלים (שרומז על מרווח הפנים) נשאר כשהיה (275 ס”מ), אבל האורך הכללי גדל ב-5 ס”מ ל-480 ס”מ. גרסאות סובארו B4 שיגיעו לישראל טרם נחשפו בעולם, כשייחשפו נדע טוב יותר על מערכות ההנעה והמפרטים.

לצד סובארו B4 תגיע לישראל גם גרסת הפנאי של המכונית המשפחתית הגדולה – סובארו אאוטבק. המכונית החדשה מבוססת על ה-B4 (לגאסי), אבל היא גבוהה יותר, מופיעה רק בתצורת סטיישן ומציעה רמה גבוהה של אבזור וכוח. סובארו אאוטבק צפויה להגיע לישראל במקביל לאחותה, כלומר – ברבעון השני של 2015.

להב סיכם את מכירות שנת 2014 בסובארו וציין כי רכב הפנאי שטח הקטן, סובארו XV, הוא רכב ה-4X4 הנמכר ביותר בישראל. מכירות סובארו זינקו מ-2,435 כלי רכב תחת קבוצת סמל”ת בשנת 2013 ל-4,330 ב-2014, והיוו כ-45% ממכירות הקבוצה.

 

חזרה לעמוד הקודם