עיצוב, אבזור וסגנון

להבדיל משאר כלי הרכב במבחן הזה, סאנגיונג אקטיון ספורטס מבוסס על כלי רכב פרייבטי יותר, סאנגיונג אקטיון, והשם אינו מסתיר זאת. גם העיצוב לא – לפני העדכון הוא סבל מאותה חזית בוטה, אבל כעת, אחרי מתיחת פנים מבורכת, הספורטס נראה לא רע, אפילו נאה מזוויות מסוימות.

על עיצוב תא הנוסעים לא היתה אחוות דעים. היו מי שהרגישו שמדובר בעיצוב מיושן וסתמי, ומי שדווקא ראו בו קו מודרני ונעים יותר משאר כלי הרכב במבחן. ההגה היה כל כך גדול, שהיה מי שהזהיר מרכישת ריפוד להגה פן יסתיר את שדה הראייה…

סאנגיונג אקטיון ספורטס מוצע ברמת גימור אחת בלבד. הרמה הזו כוללת רק 2 כריות אוויר, בלי אפשרות ניתוק וחגורת בטיחות אמצעית אחורית עם עיגון אחד בלבד, אבל יש בה פנסי ערפל, מראה נגד סינוור, מחשב דרך וגם מערכת קול מקורית עם חיבוריות בלוטות’, AUX ו-USB.

איכות החומרים בתא הנוסעים די טובה, אבל איכות ההרכבה לא היתה טובה. בעת נסיעה בשטח הקבינה רעשה כל הזמן מקרקושים של רכיבים בתא הנוסעים ובארגז שלא עוגנו היטב למקומם.

 
feb-comp-ssangyong-inside2
 

נוחות, שימושיות ומרווח

מבנה המושב באקטיון ספורטס אינו מושלם ולא התאים במדויק לכל מבני הגוף של הנהגים, אבל בכל זאת הוא די נוח ואפילו תומך במידה סבירה. אפשר להגביה ולהנמיך אותו וגם להתאים את זווית המושב לטעם האישי.

הגישה אל המושבים האחוריים אינה טובה במיוחד ומבוגרים לא נהנים ממרחב רגליים מכובד. המושב עצמו די נוח, אבל הישיבה בו נמוכה ותעלת ההינע פוגמת בתנוחת הרגליים של היושב באמצע. לנוסעים – רשתות בגב המושבים הקדמיים וגם תאים בדלתות.

נהג הסאנגיונג ייהנה מסדרה מכובדת של תאי אחסון נוחים ושימושיים, אם כי תא הכפפות רחוק וקטן ובדלתות ישנם רק חריצים סמליים. הנדסת האנוש בו אינה אידיאלית, הן בשל גלגל ההגה המוגזם והן בשל הכפתורים האחידים והגדולים שעליו. מעבר לכך, תפעול מערכות הרכב הגיוני וטוב.

התחושה היא שסאנגיונג אקטיון ספורטס אינו טנדר מוצק ומרוסן יתר על המידה, וכי יש לו נטייה מדי פעם “להתרסק” אל תוך בורות גדולים בכביש או על פסי האטה בוטים. עם זאת, רמת הריסון במצבי השגרה דווקא טובה והמתלים האחוריים, שאינם מיועדים לנשיאת משקל רב בארגז, עושים לעתים חסד עם הנוסעים.

 

מנוע, ביצועים והתנהגות כביש

מנוע הטורבו דיזל של סאנגיונג אקטיון ספורטס היה הקטן (ביחד עם האמארוק) וגם החלש במבחן, והדבר היה מורגש. פעולת המנוע טובה וחלקה יחסית, אבל הוא יכול היה ליהנות מכוח נוסף. תיבת ההילוכים שלו, בת שישה הילוכים, פעלה באופן חלק וטוב לצידו.

הספורטס בנוי נמוך, יחסית לחבריו. העובדה הזו, ביחד עם המתלים המעודנים יותר מאחור, עושים אותו נעים יחסית לנהיגה. עם זאת, הוא אינו מוצק במיוחד ורכינת הגוף שלו משמעותית יחסית. ההגה דורש פעולה ארוכה מאוד כדי לשנות את כיוון הנסיעה ונוסף על כך – הוא אינו מספק אף שמץ של תחושה.

במבחן הדרכים שערכנו, הטנדר הקוריאני צרך הכי הרבה דלק – 7.8 ק”מ לליטר סולר בממוצע.

 
feb-comp-ssangyong-inside
 

שטח ויכולת העמסה

ארגז האקטיון ספורטס הוא הקצר ביותר בקבוצה – אבל גם הרחב והגבוה ביותר. כך הרצפה שלו היא הקטנה ביותר במבחן, אבל הנפח דווקא מהגדולים ביותר. מאידך, כושר ההעמסה שלו הוא הנמוך במבחן ובפער גדול – 630 קילוגרמים (זאת לעומת למעלה מטון באיסוזו).

הנתון המרכזי שפגם ביכולת הנסיעה של הטנדר לבית סאנגיונג בשטח היה מרווח הגחון המצומצם שלו – 18.8 סנטימטרים – נתון של ג’יפון רכרוכי וקטן, ולא של כלי רכב שצריך לעבוד בשטח חלק גדול מחייו. עם זאת, בזהירות הראויה הצליח הספורטס לעבור את מה שעברו חבריו בעלי היכולת המוגברת, ולכך נוספה רמת נוחות די טובה בנסיעה מהירה בשבילים. הטלטלות על הפגמים הגדולים ורעשי ההרכבה האטו לנו את הקצב בכל זאת.

 

פתיח    איסוזו די מקס    טויוטה היילקס    מיצובישי האנטר    פולקסווגן אמארוק    סיכום

 

חזרה לעמוד הקודם