השם האלמותי שב אלינו, הפעם בדמותה של מכונית משפחתית קטנה שתתחרה במיצובישי אטראז’, פיג’ו 301 וחברותיהן. מתי היא צפויה להגיע ואיך זה שכבר רואים כמה מדגמי ניסאן אלמרה החדשים על הכביש

 

מאת: אסף בר-שי

 

זוכרים את המכונית המשפחתית היפנית, ניסאן אלמרה? ובכן, כבר שנים שזו אינה נמכרת בישראל, אבל נראה שבאיזשהו אופן – היא חוזרת אלינו. ומדוע הסיוג? השם “ניסאן אלמרה” צפוי לשוב ולעלות על כבישי ישראל, אולם לא מדובר במכונית שמחליפה את המכונית המשפחתית ההיא (שהתחרתה בקבוצת המכוניות המשפחתיות הקומפקטיות שבה נמכרות כיום יונדאי i35 או קיה פורטה), אלא במכונית משפחתית עממית יותר, שתתחרה בקבוצת התת-משפחתיות (שבה נמכרות כיום, למשל, יונדאי i25 או קיה ריו סדאן). באמריקה קוראים לה “ניסאן ורסה” (Nissan Versa), אבל בישראל היא תיקרא “ניסאן אלמרה”.

האמת היא שפה ושם כבר אפשר לראות דגמי ניסאן אלמרה חדשות בישראל, אולם לא מדובר במכוניות שמוצעות לקהל הרחב, אלא, כפי שמסרו ל-iCar אנשי קרסו, יבואני ניסאן: “המכוניות שנראות על הכבישים אלו דגמי וואן שוט (רמת גימור אחידה, א.ב) שנמכרו כמכוניות חברה בעסקה ספציפית של מספר רכבים”.

על פי קרסו, דגמי ניסאן אלמרה ייחלו להימכר לציבור הרחב בישראל לקראת סוף הרבעון הראשון של השנה, כלומר – סביב חודש מרץ הקרוב. הדגמים שיימכרו כאן יצוידו ברמות גימור אחרות מאלו שעמן נמכרו דגמי האלמרה בעסקה הטרומית.

ניסאן אלמרה תגיע לישראל באמצעות ההיתר של משרד התחבורה לייבא לישראל מכוניות בתקינה אמריקאית. בדומה לאלמרה, ניסאן כבר מביאה לישראל שתי מכוניות תחת אותו היתר – ניסאן מקסימה וניסאן אלטימה. מכוניות האלמרה שיימכרו כאן צפויות להגיע ממפעלי ניסאן במקסיקו, ממש כפי שהגיעו לכאן רבים מדגמי ניסאן טידה.

אם מערכת ההנעה של האלמרה שתימכר כאן דומה לזו שנמכרו בעסקה הספציפית, הרי שמדובר במנוע בנזין בנפח של 1.6 ליטר שמייצר 110 כ”ס ופועל לצידה של תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה. דרגת הזיהום של המכונית טובה יחסית – 4 מתוך 15 (ככל שהמספר נמוך יותר – כך כלי הרכב מזהם פחות).

 

חזרה לעמוד הקודם