עיצוב, אבזור וסגנון

אחרי טויוטה היילקס לא מפנים את הראש. הוא נהנה משבכה קדמית (גריל) מאסיבית ועתירת כרום, ומלבד זאת – מחזות סטנדרטית, שגרתית ואפילו משעממת. בתוך הקבינה הוא פחות משעממם ומעט יותר עשיר-עד-מבולגן. העיצוב כאן מעט עממי אבל נעים והאווירה שימושית.

רמת האבזור של טויוטה היילקס 4X4 מפוצלת לשתיים – ידנית עם מנוע 2.5 ליטר ורמת אבזור נמוכה ואוטומטית עם מנוע 3 ליטר ורמת אבזור גבוהה. בגרסת הבסיס מקבלים מיגוני גחון, פנסי ערפל, חישוקים קלים, נעילת דיפרנציאל אחורי ו-2 כריות אוויר בלבד; בגרסה המאובזרת יותר מקבלים מערכת לבקרת אקלים, בקרת שיוט, מערכת קול עם חיבוריות בלוטות’, מסך מגע ומצלמת נסיעה לאחור, נעילת דיפרנציאל מתוחכמת יותר ו-6 כריות אוויר. בזו ובזו חגורת הבטיחות האמצעית במושב האחורי בעלת עיגון אחד בלבד.

החומרים בהיילקס נראים פשוטים אבל עמידים. איכות ההרכבה אינה נראית בת השורה הראשונה, אבל איכשהו אנחנו מעריכים שתא הנוסעים בכל זאת יחזיק מעמד שנים רבות.

 
feb-comp-toyota-inside2
 

נוחות, שימושיות ומרווח

מרחב הישיבה של הנהג בטויוטה היילקס ידידותי למשתמש. המושב עצמו מצוין – הוא נוח ותומך, גם אם מעט צר, ומספק תנוחת ישיבה די טובה, למרות היעדר אפשרות להגבהה והנמכה של המושב, או כיוון של ההגה פנימה והחוצה. שדה הראייה של הנהג טוב מאוד.

המרחב לנוסעים במושבים האחוריים אינו אידיאלי והתחושה היא מעט צפופה. עם זאת, המושב עצמו די נוח ותומך לשלושה. הנוסעים נהנים מתאים בדלתות ומכיסים בגב המושבים הקדמיים.

סביב הנהג אין המון תאים – ישנם כמה קטנים סביב הנהג ותא כפפות קטן. מנקודת המבט של הנדסת אנוש, תא הנהג בהיילקס מעט עמוס ומבולגן מדי, אבל בסופו של דבר, רכיבי ההפעלה המרכזיים קלים לאיתור ולתפעול.

נוחות הנסיעה של ההיילקס בעיר היתה די טובה – ספיגת המהמורות טובה, הוא פחות מתנדנד ויותר מרוסן, אם כי המתלים מעט עסוקים מדי. במהירות בינעירונית נוחות הנסיעה טובה מאוד ולכך נוסף בידוד מצוין מרעשי הדרך ומשאר הרעשים. מי שמכיר את דורות העבר של ההיילקס אינו יכול שלא להתפעם מכברת הדרך הראויה שהטנדר הזה עבר בתחום הנוחות.

 

מנוע, ביצועים והתנהגות כביש

למבחן שלנו הגיע ההיילקס בגרסה העילית שלו – אוטומטי, 4X4 ועם המנוע הגדול והחזק. מדובר במנוע בנפח 3 ליטר שמייצר 171 כ”ס. התחושה היא שהמנוע מעט פחות חזק מכפי שמרמזים הנתונים, ובכל זאת – הוא מעניק כוח מכובד והולם, והעבודה שלו לצד תיבת ההילוכים האוטומטית בת 5 המהירויות טובה ויעילה.

בתחום ההתנהגות, ההיילקס אינו חריג בנוף. הוא אינו מספק תחשה של מה שקורה למטה, אבל ההיגוי שלו מדויק דיו לנהיגה נשלטת וטובה, האחיזה די טובה והוא מספק תחושה בטוחה וטובה על הכביש.

צריכת הדלק של טויוטה היילקס במבחן שלנו: 8.6 ק”מ לליטר.

 
feb-comp-toyota-inside
 

שטח ויכולת העמסה

את טויוטה היילקס, כמו את שאר הטנדרים שהופיעו למבחן הדרכים, רוכשים בדרך כלל כדי לעבוד באמת, ויכולת ההעמסה שלהם היא ממד משמעותי. ההיילקס נהנה מהארגז הארוך ביותר במבחן ובהתאם, שטח הרצפה וגם נפח הארגז שלו היו מהגדולים ביותר, אם לא הגדולים מכולם. עם זאת הפתח שלו, מאחורי דלת מאסיבית באופן מרשים ביותר – מעט צר. במשקל – כושר ההעמסה שלו מרשים פחות – 810 קילו.

בשטח, טויוטה היילקס הוא אחד הכלים הטובים ביותר בסביבת הטנדרים לעבודה. מרווח הגחון שלו גדול מאוד (29.2 ס”מ) – למעשה, הגדול ביותר במבחן. הדבר סייע לנהגי ההיילקס להתמודד באופן מעורר השתאות במכשולים טכניים שונים, וכל זאת, מבלי לשלם מחיר משמעותי בנהיגת שבילים מהירה יותר – שהיתה מעט קופצנית, אבל לא מתרסקת. את הילוך הכוח (4X4 Low) מכניסים כאן עם ידית פיזית ולא באמצעות מחשב – דרך אמינה וזריזה ליהנות מהמערכת כשנדרשת אחיזה ברמה גבוהה במיוחד.

 

פתיח    איסוזו די מקס    מיצובישי האנטר    סאנגיונג אקטיון ספורטס    פולקסווגן אמארוק    סיכום

 

חזרה לעמוד הקודם