עם 367 כ”ס ו-4.7 שניות למאה קמ”ש מהמנוע של מכונית מרוצי הסלון של וולוו, ה-S60 פולסטאר נוחתת בישראל עם תג מחיר תחרותי

מאת פבל צ’רניצקי

חברת מאיר, יבואנית וולוו לישראל, הודיעה אמש על תחילת שיווק הוולוו S60 פולסטאר, גרסת ביצועים חמה של מכונית המנהלים שלה. ה-S60 פולסטאר משתמשת במנוע 2.0 ליטר עם מגדש טורבו ומגדש על מהסדרה האחרונה של היצרנית, מנוע שנמצא גם בחזיתה של מכונית המרוץ של קבוצת פולסטאר בסבב ה-WTCC, סדרת מירוצי מכוניות הסלון (סדאן) העולמית.

188725_volvo_s60_and_v60_polestar_location_static

ה-S60 פולסטאר, למרות הייחוס המשפחתי, היא דווקא לא מאוד “חמה” ביחס לגרסאות קצה אחרות בקטגוריה. למעשה, כמעט לכל יצרנית יוקרה יש לפחות גרסה אחת חזקה יותר – אבל לעיתים גם יקרה יותר בפער לא קטן – מאשר הוולוו.

 

אבל בהתאם גם המחיר, שעומד על 420,000 שקלים ונמוך מהספורטיביות האחרות הסגמנט בפער שנע בין כמה עשרות אלפי שקלים לכמעט פי שניים. אי לכך, הדבר שאף אחד לא יכול לקחת מה-S60 הוא דווקא עניין התמורה למחיר. דבר שנדיר יחסית למצוא במכוניות ספורטיביות.

המנוע שמותקן בוולוו הוא כאמור גרסה משודרגת של מנוע ה-T8. הוא מפיק 367 כ”ס ב-6,000 סל”ד ו-448 קג”מ בין 3,100 ל-5,100 סל”ד ומביא את המכונית למאה קמ”ש תוך 4.7 שניות – שיא עבור היצרנית השבדית.

188711_volvo_s60_and_v60_polestar_interior

מעבר למנוע החזק, ה-S60 פולסטאר מקבלת כמובן בלמים ורכיבי מתלה משודרגים, כמו גם לא מעט נגיעות קוסמטיות שכוללות בין היתר חלקים ועיטורים מקרבון וצבע שמכונה בפי היצרנית “ירוק מרוצים שוודי” (כעקיצה חברית על ירוק המרוצים הבריטי של יגואר).

כדי לשמור על ייחודיות, וולוו מתכננת סדרת ייצור של 600 יחידות בלבד שיתפזרו על פני 47 מדינות. ולאור ההצלחה היחסית של דגמי פולסטאר במדינות בהן הם משווקים או שווקו, אם אתם בעניין, כדאי שתזדרזו.

חזרה לעמוד הקודם