הדור החדש של שברולט קרוז מבקש צ’אנס נוסף. הוא מפתה את הלקוח הישראלי עם אבזור בלתי נגמר, אך לציי הרכב הוא פונה בגרסה בסיסית בהרבה. ואיך הקרוז כרכב משפחתי?

עיצוב וסגנון

לקרוז יש נוכחות בולטת על הכביש. אפשר לאהוב את העיצוב שלה ואפשר גם לחשוב שהוא צעקני ונוצץ מדי, אבל היא לבטח לא נראית רע. החלק האחורי פחות מרשים מהפרונט הכוחני.

בתוך תא הנוסעים מציעה הקרוז עיצוב נאה עם סטייל אמריקאי, דיפונים איכותיים (בגרסה הבכירה) וחומרים באיכות לא אחידה.

אבזור ותפעול

כאן כבר חייבים לעשות את ההפרדה. בגרסת ה-LT שפונה לציי הרכב מציעה הקרוז אבזור מינימלי. יש לה מולטימדיה מקורית עם מצלמת רוורס ומערכת מעניינת לפיקוח על נהגים צעירים, אבל פה בערך זה מסתכם. בגרסת הפרימייר שפונה לקהל הפרטי יש כבר מפרט עשיר בהרבה, שכולל ריפודי עור עם מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, כפתור הנעה ואפילו אפשרות להתנעה בשלט רחוק. מה שאין, באף אחת מהגרסאות, זה מערכות בטיחות אקטיביות. חבל.

תפעול המערכות לא תמיד ידידותי. המסך בלוח המחוונים מרכז המון מידע ועל ההגה יש כפתורים רבים.

שימושיות ומרווח

מושבי העור של הקרוז הבכירה נוחים מאוד, ובזכות הכוונון החשמלי קל להגיע לתנוחת ישיבה מוצלחת. מאחור המצב פחות אידיאלי: לשני נוסעים אמנם יהיה מרווח נדיב, אך המושב עצמו קשה וקצר ולא יהיה נוח לנסיעות ארוכות. ל-3 נוסעים הקרוז תהיה צפופה: מרווח הכתפיים אמנם סביר, אך מרווח הראש והמרווח לישבנים מוגבל במיוחד. את מבחן כסאות הבטיחות סיימה הקרוז עם הציון הנמוך במבחן.

תא המטען של הקרוז מציע נפח סביר, אך פתח ההטענה קטן יחסית. דומה לזה של האלנטרה, פחות מרשים מהקורולה והרנו.

נוחות נסיעה

בתוך העיר הקרוז היתה המכונית הפחות נוחה במבחן. היא נוקשה ולכן קופצנית, לא מיטיבה לסנן את שיבושי הכביש וגם רעשי המתלים נוכחים בחלל הרכב. גרסת ה-LT מציעה מתלה מעט שונה וצפויה להיות רכה יותר. שדה הראיה סביר בלבד ומראות הצד קטנות.

מחוץ לעיר רמת הנוחות שלה השתפרה, אך גם אז הקרוז לא הבריקה ביחס למתחרותיה. יחד עם הפורטה, הקרוז סגרה את הרשימה והיתה מהפחות נוחות במבחן.

מנוע וביצועים

עם מנוע 1.4 טורבו בהספק של 150 כ”ס, הקרוז הציגה ביצועים מהטובים במבחן. תרשו לנו לפקפק בנתון תאוצה של 7.7 שניות, שנמדד בתקינה שונה – אופל אסטרה עם אותו המנוע בדיוק מאיצה ל-100 ב-8.9 שניות – אך גם כך מדובר במכונית זריזה במיוחד, שרק הפוקוס הצליחה להשתוות לה בתאוצות. הקרוז מזנקת בנחישות מהמקום, עוקפת בקלילות ותמיד שומרת על קצב גבוה. מי שמקלקלת קצת את החגיגה זו תיבת ההילוכים, שלעיתים מגיבה באיטיות וקצת מסרסת את כוחו של המנוע. התפעול הידני של התיבה מתבצע באופן משונה ומסורבל מלחצנים הנמצאים על ראש ידית ההילוכים.

התנהגות כביש

הפתעה: הקרוז היתה ממש מהנה לנהיגה. קל לשלוט בה, העברות המשקל מדודות, ההגה מדויק ובעל משקל סביר. זו אולי לא מכונית דינאמית כמו המאזדה והפורד, אך היא לא רחוקה מהן. תחושת הבטחון היתה לא רעה.

צריכת הדלק במבחן: 10.4 ק”מ לליטר.

 

בשורה התחתונה: חזקה מאוד וגם מתנהגת היטב, פחות הרשימה במבחני הנוחות והמרווח. קחו את גרסת הפרמייר.

פתיח  קיה פורטה   יונדאי אלנטרה   יונדאי איוניק   פורד פוקוס   מאזדה 3   טויוטה קורולה   רנו גרנד קופה   סובארו אימפרזה   סקודה אוקטביה   סיכום