מי שנחשבת לאחת המשפחתיות האיכותיות בקבוצתה, כבר מתחילה לאט לאט להזדקן – אך מתיחת הפנים שהיא עברה לאחרונה אמורה לשמר את מעמדה. ואיך מנוע ה-1,000 סמ”ק החדש?

עיצוב וסגנון

מתיחת הפנים לא הביאה לשינוי דרמטי בעיצוב, ולדעתם של אחדים – היא אפילו קצת פחות יפה. ההבדל העיקרי הוא ביחידות התאורה מלפנים שהתפצלו, ובגריל הקדמי. מאחור אין שינויים. אלגנטי, סולידי ונעים לעין.

מבפנים העיצוב גם כן פשוט מאוד, אבל לא פשוט “זול” – אלא פשוט במובן הנקי והנעים. איכות החומרים הגבוהה נותנת תחושה של רכב איכותי במיוחד.

אבזור ותפעול

כבר בגרסת האמבישן הבסיסית מציעה הסקודה מפרט אבזור נדיב. זה כולל בין היתר בקרת שיוט, מסך מולטימדיה, פתחי מיזוג מאחור וקיפול מראות חשמלי. בסעיף הבטיחות מציעה הסקודה בלימת חירום אוטונומית ותיקון היגוי אקטיבי. חשוב. בתוספת מחיר קטנה ניתן לקחת את גרסת הסטייל, והיא כבר נצמדת למובילות המבחן בסעיף הזה. יש בה מסך גדול יותר, חד וברור, קישוריות מלאה לסמארטפון וחישוקים קלים.

כמו בכל סקודה, תפעול המערכות מאוד פשוט, נוח וידידותי למשתמש. שאפו.

שימושיות ומרווח

עם כל הכבוד לקטגוריית המשפחתיות המכובדת, לפעמים נדמה שסקודה אוקטביה זכאית לקטגוריה משלה. מלפנים נהנים הנהג והנוסע ממרווח נדיב ומשפע של תאי אחסון חכמים. מאחור המרווח לשניים הוא הטוב במבחן, ובפער ענק; למרות בסיס גלגלים של פחות מ-270 ס”מ, האוקטביה היתה מרווחת מאוד בכל המימדים. ועדיין, ל-3 נוסעים היא לא אידיאלית. גם כאן יהיה צפוף, בעיקר לכתפיים, כאשר הדלתות הגדולות גוזלות גם חלק מהמרווח ל-3 כסאות בטיחות.

תא המטען של האוקטביה הוא אגדה. הוא עצום בנפחו, נגיש ונוח להטענה וגם מציע שפע של פתרונות אחסון ותליה. כפיים, רבותיי.

נוחות נסיעה

מתיחת הפנים גם הביאה איתה לריכוך מסוים בכיול המתלים, מה שיצר סוף סוף נוחות נסיעה טובה בתנאים עירוניים. האוקטביה היתה אמנם פחות מוצלחת מהקורולה, הסובארו והרנו, אך היא הפגינה נוחות דומה לזו של האלנטרה ובאופן כללי היתה מוצלחת למדי.

גם מחוץ לעיר הסובארו והרנו היו נוחות ממנה, ונראה ששיפור הנוחות בעיר בא על חשבון הריסון – אך מדובר בכל זאת במכונית נוחה לנסיעה, שגם גרפה את הציון הגבוה ביותר בסעיף בידוד הרעשים.

מנוע וביצועים

גם עם 3 צילינדרים בלבד בנפח של 1,000 סמ”ק, האוקטביה הציגה את אחת מיחידות ההנעה המוצלחות במבחן הזה. בתוך העיר היא לא תמיד היתה חלקה ורהוטה, וגם בזינוק מהמקום ישנה השהיה קלה שבקלות, אך בתאוצות הביניים והעקיפות היא הציגה ביצועים נהדרים, תוך שמירה על פעולה חלקה, שקטה ונעימה. הקרוז והפוקוס אמנם היו חזקות ממנה, וגם המאזדה מאיצה מהר יותר, אך המנוע הקטנטן של האוקטביה הפגין שרירים כשצריך ועשה עבודה נהדרת בכל המבדקים.

תיבת ה-DSG, למעט אותן רעידות בעיר, היתה בת לוויה נהדרת והצליחה להוציא את המיטב מהמנוע הזעיר.

התנהגות כביש

בכל הנוגע לאחיזת הכביש ותחושת הבטחון, סקודה אוקטביה היתה המכונית הטובה במבחן. היא אולי לא ספורטיבית ומהנה כמו המאזדה והקרוז, ויש לה גם נטיה קלה לתת היגוי, אך היא צפויה מאוד, מדויקת ושומרת את הנהג רחוק מאוד מהמגבלות.

צריכת הדלק במבחן: 14.1 ק”מ לליטר.

 

בשורה התחתונה: מרווחת, נוחה, בטיחותית, זריזה וחסכונית. משפחתית לתפארת – גם בלי הניצוץ בעיניים.

פתיח   קיה פורטה   יונדאי אלנטרה   יונדאי איוניק   פורד פוקוס   מאזדה 3   טויוטה קורולה   רנו גרנד קופה   סובארו אימפרזה   שברולט קרוז   סיכום