מרצדס חושפת את ה-X קלאס, טנדר המבוסס על ניסאן נבארה. הסגנון יוקרתי, האבזור עשיר והמחירים גם הם בניחוח פרימיום

מאת נועם ריין

בשנה שעברה חשפה מרצדס את ה-X קלאס קונספט, והציגה טנדר מרהיב למראה שלא נראה כמו שום דבר שראינו קודם לכן. עכשיו נחשפת גרסת הייצור הסופית של ה-X קלאס, והתוצאה הרבה פחות חריגה ומסעירה – אבל עדיין מאוד מרצדסית. הכירו את טנדר הפרימיום הראשון של היצרנית הגרמניה.

מרצדס X קלאס מבוסס למעשה על ניסאן נבארה, כחלק משיתוף פעולה עמוק בין מרצדס-בנץ לבין קבוצת רנו-ניסאן. הוא גדול ממש במעט מהטנדרים היפאניים הקלאסיים: האורך של ה-X קלאס עומד על 534 ס”מ (ס”מ אחד יותר מטויוטה היילקס, 4-5 ס”מ יותר מאיסוזו די מקס ומיצובישי טרייטון). הרוחב שלו עומד על 192 ס”מ, פער של 5-10 ס”מ מהמתחרים; לגובה היתרון של קטן יותר, עם כ-182 ס”מ, ואילו בסיס הגלגלים שלו מציע 315 סנטימטרים מכובדים – שהם 7 יותר משל ההיילקס ו-15 יותר מהטרייטון. כושר ההעמסה שלו מגיע ל-1,042 ק”ג, בדומה למתחרים, מרווח הגחון הוא 20.2 ס”מ וכושר הגרירה מגיע עד ל-3.5 טון. במרצדס מציינים כי מימדי הארגז מאפשרים להעמיס 17 חביות של 50 ליטר בירה כל אחת.

ה-X קלאס של מרצדס מתהדר בעיצוב המזכיר את רכבי הפנאי היוקרתיים של המותג, עם הגריל המחולק ל-2 קומות ויחידות התאורה הנמשכות לתוך הכנפיים. בפנים הרכב ניתן יהיה לבחור ב-6 סוגי ריפוד, 2 מתוכם עם עור, ו-3 סוגי דיפון כללי. מעבר לזה ניתן יהיה לקבל את המרצדס הקשוח ב-3 גרסאות עיקריות: גרסת Pure בסיסית יחסית, המיועדת לעבודה קשוחה אך גם “מאפשרת לבקר אצל לקוחות”, כך על פי מרצדס; גרסת Progressive עם קצת יותר השקעה בסטייל ובאבזור, המהווה “כרטיס ביקור לעסק”, וגרסת Power יוקרתית המשלבת בין רכב עבודה לבין רכב לייף סטייל יוקרתי.

היצע המנועים של מרצדס X קלאס יכלול בשלב הראשון צמד מנועי דיזל: בגרסה הבסיסית, ה-d220, יהיה מנוע עם 163 כ” ואילו בגרסת ה-d250 יגיע ההספק ל-190 כ”ס. באמצע השנה הבאה צפויה להצטרף גם גרסת V6 דיזל עם הספק של 258 כ”ס. בשווקים מסוימים יוצעו גם גרסאות בנזין.

במרצדס מבטיחים חווית נסיעה יוקרתית המזכירה את הדגמים הפרטיים של המותג. לשם כך מצויד ה-X קלאס במערכת המולטימדיה של מרצדס, עם פקד השליטה המרכזי הנאה, מסך מידע מפורט במרכז לוח המחוונים ואבזור מתקדם כמו בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים, מראה נגד סנוור, מושבים חשמליים, מצלמת 360 מעלות ועוד. זאת מבלי לוותר על יכולות השטח, שיובטחו על ידי הנעה כפולה מתוחכמת, הילוך כוח ואופציה לנעילת דיפרנציאל אחורי. הלקוחות יהנו גם מאפליקציה לסמארטפון המעבירה מידע ונתונים אודות הרכב.

המחירים של מרצדס X קלאס בגרמניה יתחילו ב-37 אלף יורו, מחיר הגבוה בכ-75% ממחיריהם של איסוזו די מקס וטויוטה היילקס בשוק הגרמני. מה שאומר שאם ישאר פער דומה גם בישראל, אנו צפויים לראות כאן את ה-X קלאס בסכום של כ-350 אלף שקלים.

המכירות של מרצדס X קלאס צפויות להתחיל באירופה בחודש נובמבר, ואלינו הוא אמור להגיע לקראת סוף השנה. בשנת 2018 יחל השיווק של הדגם בדרום אפריקה ובאוסטרליה, ורק בשנת 2019 יגיע הרכב גם לדרום אמריקה.