המאזדה תמיד היתה משפחתית בסגנון קצת שונה: יותר צעיר וספורטיבי, פחות משפחתי-פרקטי. דווקא מתיחת הפנים האחרונה, שהיתה כמעט בלתי מורגשת לעין, יצרה שינוי מסוים במשוואה הזו.

עיצוב וסגנון

גם אחרי 4 שנים ועשרות אלפי מכוניות שעלו על הכביש, ואפילו בצבע הלבן של מכונית המבחן, זו עדיין מכונית יפהפיה. יש לה עיצוב קרבי, מעניין, אלגנטי וספורטיבי – ולכך תורמים גם חישוקי ה-“18 ותאורת הלד שנוספו לאחרונה למפרט. גם בתוך תא הנוסעים המאזדה מרשימה עם סביבת נהג איכותית, כמעט יוקרתית, שפשוט כיף לשבת בה. בסעיף העיצוב החיצוני המאזדה מובילה את המבחן יחד עם הרנו, אך בעיצוב הפנימי היא בודדה בפסגה.

אבזור ותפעול

גם בסעיף האבזור למאזדה אין כמעט מתחרים, למעט אולי האיוניק המצוידת לעייפה. בכל הגרסאות תקבלו במאזדה מולטימדיה מקורית ומצוינת עם גלגלת תפעול נוחה, המוכרת מעולמות היוקרה, יש בכולן גם מצלמת רוורס, מראה נגד סנוור, הנעה בכפתור וחשוב מכל – מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות. למעט בקרת שיוט אדפטיבית, יש כאן כמעט כל מה שאפשר לבקש.

שימושיות ומרווח

ואז מגיע הצד השני של המשוואה. כמה שכיף בתוך תא הנוסעים של המאזדה, מאחור מגלים שהמצב הרבה פחות טוב. לשני נוסעים המרווח אמנם סביר, כמו בפוקוס ובפורטה, אם כי פחות נדיב מהאימפרזה, הרנו, האוקטביה או הקורולה. דלת כניסה קטנה יחסית עלולה להקשות על חגירת ילדים. כאשר ניסינו להכניס מאחור 3 נוסעים או 3 כסאות בטיחות, גילינו כי המאזדה היא המכונית הצפופה במבחן. גם תא המטען שלה, שהיה הקטן ביותר בחבורה, מבהיר את הנקודה: זו לא מכונית למשפחות גדולות.

נוחות נסיעה

עד כאן, המבחן למאזדה דומה מאוד לסקירות עבר שערכנו לה. יפה ומאובזרת, אבל פחות פרקטית. בסעיף הנוחות הגיעה ההפתעה: מתיחת הפנים האחרונה הביאה איתה ריכוך מסוים של מערכת המתלים, מה שסייע ליפנית הזו להשיג נוחות טובה מאוד בעיר – למרות חישוקי “18 בחתך נמוך. המאזדה אולי לא היתה ממובילות החבורה בתחום הזה – הקורולה, הרנו, האימפרזה וגם האלנטרה והאוקטביה היו נוחות ממנה – אך לעומת העבר, מדובר בשיפור לא מבוטל.

אותו ריכוך הביא כנראה לכך שמחוץ לעיר המאזדה היתה מהפחות נוחות בחבורה. גם בידוד הרעשים שלה לא מצטיין.

מנוע וביצועים

עוד שינוי, קצת פחות נסתר, הוא המנוע. מזה שנה ויותר שמאזדה 3 נמכרת בעיקר עם מנוע 2.0 ליטרים, בהספק מרשים של 165 כ”ס. זה ללא ספק שיפור ניכר לעומת ה-1.5 ליטר הקודם, אבל הוא עדיין פחות חזק ומהנה ממנועי הטורבו של פורד פוקוס ושברולט קרוז, ואנחנו אפילו לא בטוחים שהוא מתעלה על מנוע ה-1,000 סמ”ק של האוקטביה. בסופו של יום המאזדה חזקה למדי; אך המנוע שלה דורש היצמדות לסל”ד גבוה, ולא נותן את מלוא התפוקה בתנאי יומיום. תיבת ההילוכים המעולה של המאזדה מגיבה מהר ופועלת באופן חלק, ומסייעת לניצול כוחו של המנוע.

התנהגות כביש

איזה תענוג. המאזדה מייצרת חיבור בלתי אמצעי בין הנהג למכונה, ומדרבנת כל הזמן לנהיגה דינאמית ומהנה. אחיזת הכביש שלה טובה מאוד, ההגה מהיר ומדויק והשלדה מתקשרת היטב ומעבירה לנהג את כל המידע הדרוש על מנת ליצור את החיבור הנהדר הזה. נדיר למצוא מכונית משפחתית כל כך ספורטיבית ומהנה, וזאת מבלי לוותר על תחושת הבטחון.

צריכת הדלק במבחן: 11.6 ק”מ לליטר.

 

בשורה התחתונה: משפחתית עם סטייל. נראית ומרגישה כמעט יוקרתית, מאובזרת היטב, חזקה, מהנה ואפילו די נוחה. בעיית המרווח והבגאז’ תפריע לרבים מבעלי המשפחות.

פתיח   קיה פורטה   יונדאי אלנטרה   יונדאי איוניק   פורד פוקוס    טויוטה קורולה   רנו גרנד קופה   סובארו אימפרזה   סקודה אוקטביה   שברולט קרוז   סיכום