יונדאי מציגה שתי גרסאות חדשות ל-i30: גרסת פאסטבק, קופה עם 5 דלתות, וגרסת N ספורטיבית שתתחרה בגולף GTI

מאת נועם ריין

הדור החדש של יונדאי i30 נחשף לפני כמעט שנה, אבל עדיין לא הגיע לישראל מסיבות שאינן ידועות לנו. באירופה, לעומת זאת, חייה של ה-i30 מעניינים בהחלט – ולאחר שהושקו גרסאות ההאצ’בק והסטיישן, מציגה כעת יונדאי צמד גרסאות חדשות שמביאות את המשפחתית הקומפקטית למחוזות שבהם לא נראתה מעולם. יונדאי i30 פאסטבק היא מכונית הקופה 5 דלתות הראשונה בקבוצתה, ואילו יונדאי i30 N היא משפחתית ספורטיבית עם יומרות גבוהות בתחומה.

GTI בקוריאנית: יונדאי i30 N
גרסת ה-N של יונדאי i30 היא הסנונית הראשונה מתוך סדרה של דגמי N שצפויים להיחשף בעתיד. מדובר בורסיה ספורטיבית לגמרי של המשפחתית הקומפקטית השגרתית, שמציגה נתונים תחרותיים ביותר בקבוצתה (גם אם לא חריגים לשום כיוון).

יונדאי i30 N מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו, עם הספק של 250 כ”ס ב-6,000 סל”ד ומומנט של 36 קג”מ ב-1,450 סל”ד. עם “חבילת הביצועים” יגיע ההספק ל-275 כ”ס, כאשר המומנט נותר זהה. מדובר בנתונים טובים בהחלט לקטגוריה, עדיפים על אלו של פולקסווגן גולף GTI וסקודה אוקטביה RS – אך נחותים מפיג’ו 308GTI, סיאט לאון קופרה, רנו מגאן RS והונדה סיוויק טייפ R.

תיבת ההילוכים תהיה ידנית בלבד, והתאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 6.4 שניות בגרסה ה”סטנדרטית” או 6.1 שניות עם חבילת הביצועים. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ”ש.

כדי למקסם את ההנאה מהנהיגה, יונדאי מספרת כי ב-i30 N יהיה גם דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, מתלים אדפטיביים עם מספר מצבי נהיגה אפשריים, הגה מהיר עם 2.14 סיבובים מנעילה לנעילה – אך כל אלו יאלצו להתמודד עם משקל עצמי לא נמוך בכלל של 1.4 טון.

על האווירה מופקד עיצוב ייעודי לגרסה הזו, הכולל פרונט במראה אגרסיבי יותר, פגושים מוגדלים עם פסים בצבע אדום, כונסי אוויר, ספוילר אחורי, אגזוז כפול וחישוקים נאים במידות של 225/40R18 או 235/35R19. בתוך תא הנוסעים ניתן יהיה למצוא מושבי ספורט, שעון עצר למדידת זמני הקפה ומד כוחות G. על הסאונד אחראי שסתום ייעודי המוצב על האגזוז, האמור להנעים בקולו ולהפוך את מנוע ה-4 צילינדרים של היונדאי למפלצת מאיימת כבר בעמידה.

האות N, כך על פי יונדאי, מסמלת את מקום הולדתה של היונדאי הספורטיבית, במרכז הפיתוח בנאמיאנג, דרום קוריאה – אך גם את המקום אליו היא מיועדת, מסלול הנורבורגרינג בגרמניה. צורתה של האות N גם מסמלת את סוג הפניות האהוב על ה-i30 הזו, ולנו רק נותר להמתין לנסיעת המבחן ולנסות לאמת את ההצהרות.

קופה 5 דלתות: יונדאי i30 פאסטבק
טרנד מכוניות הקופה עם 4/5 דלתות התחיל לפני כעשור עם מרצדס CLS, ומשם התגלגל במהירות לשתי מתחרותיה – אודי A7 וב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה. מהר מאוד פשטה הבשורה גם לדגמי יוקרה אחרים (אודי A5 ספורטבק, מרצדס CLS, ב.מ.וו 4 גראן קופה) וגם לרכבי הפנאי שטח (ב.מ.וו X4 ו-X6, מרצדס GLE קופה). כעת, לראשונה בתעשיית הרכב, מוצגת מכונית משפחתית עממית בתצורת קופה עם 5 דלתות.

יונדאי i30 פאסטבק מציגה עיצוב ששונה באופן מהותי מזה של גרסת ההאצ’בק. הגג הונמך ב-2.5 סנטימטרים, אבל המראה הכללי השתנה: הגריל הקדמי יורד נמוך יותר, קצוות הרכב מחודדים, ויש אפילו שינוי ביכולת הדינאמית הודות לשלדה שהונמכה ב-5 מ”מ ומתלים שהוקשחו ב-15%. גם הפרקטיקה צפויה לצאת נשכרת, הודות לתוספת של 11.5 ס”מ באורך הכולל, עד לאורך של 445.5 ס”מ.

מעבר לזה, מציגה ה-i30 פאסטבק את המפרט הטכני המוכר מה-i30 האצ’בק. בהיצע מנועי הבנזין יש מנוע 1.0 ליטר טורבו עם 120 כ”ס ותיבת הילוכים ידנית, או מנוע 1.4 ליטר טורבו עם 140 כ”ס ותיבת הילוכים כפולת מצמדים. מפרט הבטיחות של הפאסטבק כולל את מלוא המערכות שמוצעות כיום בקטגוריה.

יונדאי i30 פאסטבק תתחיל להימכר באירופה בתחילת שנת 2018. מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, נמסר כי “כלמוביל נמצאת במשא ומתן מול היצרן על מנת לשווק דגמים שונים מסדרת ה- i30”.