אחרי הגרסה החזקה שהוצגה עם השקת הדגם בישראל, מצטרפת להיצע גם גרסת 200 כ”ס “שגרתית”. המחיר לימי ההשקה: 300,000 שקל

מאת נועם ריין

אלפא רומיאו סטלביו, רכב הפנאי הראשון של היצרנית האיטלקיה, נחת בישראל לפני חודשיים בלבד. הגרסה הראשונה שהחלה להימכר אצלנו היא ה”פירסט אדישן”, גרסת השקה מאובזרת ויוקרתית שצוידה במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 280 כ”ס עם הנעה כפולה, במחיר של 385,000 שקל. כעת מצטרפת להיצע גרסה בסיסית וזולה יותר, עם הספק של 200 כ”ס ומחיר של 320,000 שקל.

המנוע הבסיסי, יחסית, של אלפא רומיאו סטלביו מייצר כאמור הספק של 200 כוחות סוס ב-4,500 סל”ד ומומנט של 33.6 קג”מ ב-1,750 סל”ד. שלא כמו באלפא ג’וליה עליה מבוסס הסטלביו, כאן ההנעה היא כפולה כבר בגרסת הבנזין הבסיסית. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 8 הילוכים, והתאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 7.2 שניות בלבד. המהירות המרבית היא 215 קמ”ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.3 ק”מ לליטר.

מערכת ההנעה הכפולה של אלפא סטלביו מעבירה במצב הרגיל את כול הכוח לסרן האחורי, ומסוגלת לשלוח עד 50% מהכוח לסרן הקדמי במידת הצורך. כמו דגמים אחרים של המותג, גם הסטלביו מצויד בבורר מצבי הנהיגה DNA.

אלפא רומיאו סטלביו, בגרסת ה-200 כוחות סוס, ישווק בשתי רמות אבזור. הבסיסית תיקרא בשם “מילאנו”, והיא כוללת חישוקי “18, גג שמש פנוראמי, פנסי קסנון עם שטיפה, חיישני גשם ותאורה, כניסה והנעה ללא מפתח, תא מטען חשמלי, מראות צד בקיפול חשמלי, מושבים חשמליים עם זכרונות, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, חיישני חניה, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מאחור, מראה נגד סנוור ומערכת מולטימדיה עם 8 רמקולים.

באגף הבטיחות כולל הסטלביו, כבר בגרסת הבסיס, מערכת בלימת חירום אוטונמית עם זיהוי הולכי רגל וכן מערכת התראה לסטיה מנתיב הנסיעה.

גרסת המילאנו ספציאלה כוללת בנוסף גם חישוקי “19, חיישני חניה קדמיים, מצלמת רוורס, ריפודי עור, מסך מולטימדיה גדול יותר ומסך מידע צבעוני בלוח המחוונים.

אלפא רומיאו סטלביו – מחירים:
אלפא סטלביו מילאנו – 319,900 שקל (מחיר השקה: 299,900 שקל)
אלפא סטלביו מילאנו ספציאלה – 349,900 שקל

מחיר ההשקה המוזל יהיה במסגרת ימי מכירות שיתקיימו בתאריכים 27-28/7, באולם התצוגה החדש של אלפא רומיאו בהרצליה פיתוח.